Testace Dněpra na V značky
Dněpr byl s velkým, "statečným-vyčerpávajícím" snažením konečně schopen testací na tzv. "V" značky. Jsem členem Veterán Car Clubu v Kaplicích, tudíž naše cesta s naloženým Dněprem vedla do Kaplice. Cesta z garáže nám trvala asi 2 hodiny s průměrnou spotřebou benzínu 15-20L/100km. Do Kaplice jsme dorazili ve čtvrt na devět ráno. Předseda VCCK pan Mařík st. a ostatní testační komisaři otestovali motocykl. Pan Mařík pak s kladným testováním vyplnil všechny dokumenty co byli potřebné. Byli jsme připraveni na krajskou testaci, kterou jsme měli domluvenou ve stejný den. Na internetu se občas dočtete, že k testovanému motocyklu musíte krajskému komisaři protokol o testování STK předložit. Byl jsem názoru, že radši mít než jet zpět na STK. Tudíž jsme z Kaplice vyrazili na nejbližší doporučenou STK aby nám udělali na žádost majitele předběžnou technickou kontrolu motocyklu. Přijeli jsme na STK a já jsem se vydal handlovat. Opět jsme se setkali s hloučky lidí, kteří s otevřenou pusou obdivovali naleštěnou tříkolku na přívěsu s rakouskou SPZkou. Tradiční komentování lidí: "No zas Rakušáci, no ti si to můžou dovolit!" U přepážky seděla nějaká slečna, řekl jsem si, že ona asi toho moc neví a bude lehčí pro mně dohadovat co vlastně chci s nějakým mechanikem. Mluvil jsem tedy s mechanikem, který s otevřenou pusou zíral na mně, co to vlastně po něm chci. Nakonec mně poslal s motorkou pryč s odůvodněním, když to nemá žádné papiry, tak až to tu ani natahám. No nic, ale řeknete si, že jeden úřad chce to a druhý zas řekne něco proti. No nic nového ne, to víme všichni. Tak jsme bez papiru z STK vyrazili k panu Prokešovi st. krajskému testačnímu komisaři do Hluboké nad Vltavou. Cesta vedla parádně z Kaplice-STK-České Budějovice-Hluboká všechno směrem na sever. Chvíli jsme na pana Prokeše čekali. Následně pan Prokeš dorazil a jak z auta vystupoval, zhlédnul motorku na přívěsu, kuknul na "rakouské značky" a hned na mně povídá: "No doufám že si český občan, jinak bych se s tebou ani nebavil" No celkem zábavné, ale pro něho asi trochu překvapující. Hned se na Dněpra díval a komentoval to těmito slovy: "proč je to tak československy pomíchané" Měl jsem blinkry na motorce a zadní světlo z Jawy. No pak měl ještě připomínky k regulátoru, bylo taky československé, ale to byla závada originálního ruského relé, které se předešlý večer rozhodlo, že nebude pracovat. Pan Prokeš vyplnil s kladným závěrem všechny doklady a vysvětlil mi, jaký další postupy mám dělat. Kam na úřad a co a jak jde. Celkem jsem mu byl vděčný, protože to byla moje první testace. Až do doby kdy jsem přišel na magistrát, popsáno níže. Takže s panem Prokešem jsme se rozloučili a byli jsme pozvání na pár akci pořádaným veterán klubem v Budějicích. Takže krajský testační komisař nepotřeboval žádný předběžný protokol o technickém stavu motocyklu z STK. Naše cesta se řídila zpět k hranicím a do garáže. Na necelé 3 hodiny pohodlné, ale pomalé jízdy, jsme dorazili ke garáži, kde jsme Dněpra sundali s vozíku a já jsem zajel s Dněprem do garáže, všechno v pořádku. Předpokládané náklady na tuto akci byli: finálně dokončená motorka cena "?" (radši neuvedu), benzín pro auto s přívěsem cca 2300Kč, testace: klubová jako člen 250Kč, krajská 500Kč, jídlo cca 700Kč, fotky 6x9 cca 300Kč. Moje další cesta se všemi "zatím" potřebnými doklady vedla pochopitelně na úřad s rozšířenou působností v mém trvalém bydlišti v Ostravě. no moc jsem nebyl nadšen, že tam musím jet, natož jít na magistrát a mít tu drzost a něco po úřednících chtít. Jestli existuje nějaká stupnice blbosti úředníků, tak ti ostravští drží přední pozice. Hned ráno jsem zašel do České pojišťovny, kde jsem během 5 minut uzavřel povinné ručení motocyklu v celkové výši 215Kč za rok. S touto smlouvou a s papírem o testaci jsem se vydal na Ostravský dopravní magistrát. No problém se objevil hned s tím, kde mám vlastně jít. Myslíte když to neví ti co sedí na recepci, tak to budou vědět úředníci co s tím mají dělat. No moje černé smyšlení o ostravských úředníčcích se zanedlouho potvrdili. dostal jsem přidělené pořadové číslo. No čekal jsem před kanceláří a vyděl jsem jak jeden člověk za druhým vychází z kanceláře už se značkami pod paží. tak jsem si řekl, jo v klidu, však já si taky ty značky dneska ponesu. No jak by řekl Ostravák: "no hovno" Vidím jak na tabuli bliká moje číslo, tak jsem se vydal ke dveřím kanceláře, kde jsem čekal, protože tak byli ještě "drze něco žádající lidi" divné že, bliká mi číslo a plná kancelář, no mělo mně napadnou hned, že jsem asi v blbém "kamrlíku" No úředníčkům trvalo chvilku aby mně drze vyrazili do jiného "kamrlíku". Tedy vstoupil jsem "drze" do správné kanceláře, kde jeden úředník se mně hned zeptal co chci, já jsem mu řekl že mám číslo XXX a že chci si nechat vydat veteránské značky. Ten úřední mrknul na druhého a tak jako povážlivě řekl: "no tak už ho tu máš" Přistoupil jsem k jednomu úředníkovi a předal jsem mu ty papíry, no celkem dlouho mu trvalo než mně vyzval abych se posadil. No začal se v tom přehrabovat, jak "kura na hnoji" a vylezlo z něho: "No a kde máte protokol z STK?" No hned jsem mu řekl, že mi na STK odmítli motorku otestovat z důvodu že nemá doklady. No úředník chvíli přemýšlel a pak se opět ponořil do papíru a řekl: "A protokol o testování funkčnosti brzd z STK máte?" No celkem sem zíral na něho, protože jsem si vzpomněl, že na motorku se přece nedělají testy. Tak mi to vysvětloval, že v dokumentech mám napsanou maximální povolenou rychlost motocyklu 95Km/h, což přesahuje povolenou 90Km/h kde nemusí být protokol o testování funkčnosti brzd vystaven. No úředník mi řekl, že bez toho protokolu mi to bohužel nemůže vystavit. No co naděláte, když s něčím takovým jsem absolutně nepočítal a nějak obkecat se mi ho nepodařilo. Tudíž jsem sbalil papíry a vydal jsem se ven. No zklamán jsem se rozhodl vydat se na nejbližší STK a požádat je o vystavení protokolu bez přítomnosti motocyklu. No říkal jsem si, když uvidí doklady podepsané od šesti lidí, tak musí usoudit, že motocykl byl testován a protokol mi vystaví. Vydal jsem se na STK v Ostravě-Třebovicích, kde jsem situaci popsal. Mechanik za pultem opět na mně zíral jak kdybych přijel z Ruska (no já jsem přišel s ruskou motorkou) a hned volal druhého mechanika se slovy: "no pojď sem, dívej se to ti blbci na dopraváku si zase vymysleli" Tak to tam zase vykládám celou historku, no opět jen zíravý pohled a konstatování tuposti úředníku se slovy: "Kurva ti úředníčci ať jdou do prdele s takovými požadavky, jak asi máme dát motorku na válce, ať si přijde ten úředník, my ho posadíme na motorku na půjde si zkusit to udržet na válce" No tak jsem si říkal, no tak jsem se nemýlil, ale jak to vysvětlit tomu úředníkovi. Tak jediné co mi byli v STK vydat, byl protokol o testu, že motocykl brzdí, ale to neudělají bez přítomnosti motocyklu. No říkal jsem si, udělám opět ze sebe blba a půjdu se zeptat do jiné STK. Ale tam mi opět potvrdili to, co mi řekli na první STK. Takže jsem se vydal do Brna na panem Kučerou, který by mi měl poradit více. cesta byla nudná a celkem mně boleli záda. no hned jsem Kučerovi vysvětloval co po ně chtěj, opět na mně zíral jak na turistu ze západního Německa. Kroutil hlavou. Říkal mi že v nějakých paragrafech je dokonce napsáno že motocykl na brzdy ani testován od STK nemůže být. Ještě volal nějakému známému, který mu to potvrdil, protokol mi sice vydat může, ale jen že motocykl je schopen brzdit, ale nevydá ho bez přítomnosti motocyklu. Takže opět nic, no bez motorky to jde těžko. Takže jsem nakoupil pár drobností a jel jsem směr Znojmo. To už jsem byl v telefonickém spojení s otcem, který Dněpra naložil a jel s ním do Znojma. Vyzvedl mně a jeli jsme na nejbližší STK. No opět jsem zabásnil o ostravských úředníčcích. Technici opět čuměli jak na právě vyklubané holubi. No na motocykl se podívali a jeden technik se mně zeptal: "brzdí to" Já jsem řekl: "no podívejte myslíte, že dávám motocykl od základu do nova, pak s ním budu jezdi a na brzdy bych zapomněl?" No mechanik mi dal za pravdu a opět se divil úředníkům a vystavil mi protokol, že na daném motocyklu není na válcích měřit účinnost brzd. Kučera mi taky říkal, že na to neexistuje metodika. Takže teď mám protokol z STK potvrzený dvěma štemplama a v nejbližších dnech se opět vydám na ostravský dopravní magistrát žádat o značky. Pozdější úspěch, nebo neúspěch budu opět sdělovat přes článek, který bude opět zde ke čtení. Držte mi palce a Já budu doufat že to ten úředník zkousne a značky mi vydá.
O týden později…
Ráno v pondělí jsem ještě zavolal úředníkovi na úřad a řekl jsem mu jak se věci mají, ten řekl, že ať klidně přijedu a uvidíme.
Vydal jsem se už snad se všemi potřebnými doklady znovu na ostravský dopravní magistrát.
Bylo mi jasné, že když mají otevírací dobu do 17.00 a já jsem tam přišel v 16.00, tak možná budu mít tu smůlu a nic už nevyřídím. No hned jsem navolil vydání pořadového čísla a už se to objevilo. Stálo tam: „Pro dnešní den jsou již kapacity úřadu přeplněny, navštivte prosím náš úřad jiný pracovní den. 5ekl jsem si že když už jsem tady, tak to tomu úředníkovi musím dát za každou cenu. Tak jsem se vydal do kanceláře a hned jsem se zeptal úředníka jestli mohu ještě vstoupit. Úředník si na mně vzpomněl a přijal mně. Hned jsem mu dal všechny dokumenty a on hned sáhnul po dokumentu z STK. Řekl: „No toto jsem přesně nevyžadoval, já jsem chtěl protokol, že motocykl je schopen brzdit“ No a to už jsem ho obkecal řečmi o rekonstrukci atd. Úředník vzal dokumenty, okopíroval jsi pojistku. Já jsem se ho hned zeptal, jak dlouho to bude trvat a jestli by to nešlo, že bych si proto přišel zítra. Vysvětlil jsem mu, že to mám do Ostravy 350Km a že si nemůžu dovolit jezdit tam a zpět. Úředník mi říkal, že se pokusí to vyřídit v co nejkratším čase, ale nedokázal mi říct jestli to bude vyřízeno už zítra. Já jsem nemínil čekat třeba zbytečně do zítřka, sbalil jsem se a hned z úřadu jsem jel na vlak směr Znojmo. To byla moje nejkratší návštěva Ostravy v historii -45minut. V úterý jsme měli naplánovaný výlet na Vranov a do Telče. Dopoledne jsem ještě strávili prohrabováním se na Znojemském šrotovišti a tam mi volal již jiný úředník z registru vozidel, že už toho Dněpra mám připraveného k vyzvednutí a že poplatek bude 500Kč. No celkem jsem byl naštván, mohl jsem počkat v Ostravě, ale třeba bych čekal zbytečně. Vysvětlil jsem úředníkovi jak to mám z časem a řekl jsem mu, že bych se mohl zastavit v pondělí, nebo v úterý příští týden.
Úřední souhlasil a schůzka byla domluvena. Tedy v pondělí jedu opět do Ostravy, abych si konečně vyzvednul doklady na mého Dněpříka.
Tak takhle končí moje první testace Historického vozidla. Ještě jsem zvědav jaké bude mít rozměry značka, aby to nevypadalo jak nějaká reklamní tabule.
Zdar všem, kdo jsi tenhle článek přečtou a vezmou si z tohoto článku nějaké zkušenosti.
Komentáře
Přehled komentářů
napiš mi meila : panzer2@seznam.cz ... Mám nějaké informace k renovaci a k novým dílům. Dík Zdar a mnoho uspěchu v renovaci.
Dněpr MT-9
(Dalibor, 16. 12. 2008 16:58)
Ahoj chystám se na renovaci MT-9. Chtěl bych to provést v podobném duchu jaky Ty. Tvůj Dněpřík vypadá skvěle.
Já zatím sbírám info.
Máš nějaký kontak na náhradní díly, kromě Kučery z Brna ?
Díky a hodně pohodových km !
d.
Odpověd...
(Jan, 26. 12. 2008 21:22)